Propositie Samenstelling

Met een uitgebalanceerde product samenstelling en service verlening kunt u waarde voor uw klanten creëren, die voortvloeit uit een unieke combinatie van de marketingmix.

Met een specifieke bundeling van producten en diensten kunt u waarde creëren voortvloeiend uit een unieke combinatie van de marketingmix die voorzien in de behoeften van uw klanten.

Een propositie is het voorstel of aanbod van uw onderneming in termen van de “waarde” die dat voorstel heeft voor uw potentiële klant. Centraal staat dat het voorstel of aanbod een duidelijke, waargenomen, geaccepteerde en onderscheiden waarde vertegenwoordigd waar uw klant blij van wordt.

Welke klanten

Welke producten / diensten

Welke prijs

Om een goede propositie te kunnen ontwikkelen is inzicht nodig in de wensen, behoeften en verwachtingen van klanten. Wat zijn de functionele, emotionele en relationele/sociale behoeften van mensen en afnemers en hoe je daar als aanbieder van producten, diensten en klantervaringen (belevingen) onderscheidend op kunt inspelen.

 

Mopro Marketing ontwikkelt proposities op basis van klantinzichten door:

  • Markt- en klantonderzoek
  • Trendwatching
  • Continu klantinteractie en feedback
  • Observeren van klanten
  • Monitoren van klantuitspraken op internet, websites en social media
  • Mopro Marketing helpt u bij het creëren van proposities die zich richten op een combinatie van relevante klantvoordelen en specifieke behoeften. Dit zijn proposities die uw waardepropositie tot een unieke persoonlijke merkbeleving maken voor uw doelgroep.

    Uw onderneming kan een unieke propositie samenstellen door uw dienstverlening uit te breiden met zaken die extra waarde toevoegen en daarmee extra waardevol zijn voor uw klantdoelgroep. De extra toegevoegde waarde kan ook bestaan uit dienstverlening die zijn basis vindt bij een andere onderneming. Meestal betreft het dan een specifieke service die wordt aangeboden.

    Veel organisaties zijn nog steeds productgericht ingesteld en focussen zich vooral op het promoten van het basisproduct. Dit terwijl juist het serviceproduct en het relationele product met bijbehorende proposities het onderscheid kan maken in het gevecht om de klant. Product, prijs en kwaliteit zijn immers steeds minder onderscheidend.

    Het gaat primair om de ervaring van de klant en de vraag wat de onderneming kan bijdragen aan de beleving van de klant. Door het bieden van unieke klantervaringen kunnen organisaties relaties met klanten aangaan en versterken.

    Gewerkt voor o.a.

    Bekijk overzicht

    Kan ik u ergens mee helpen?

    Vertel ons vrijblijvend over uw opdracht of project

    Om uw onderneming de best mogelijke oplossingen aan te reiken, wordt er eerst altijd een persoonlijk kennismakingsgesprek gemaakt, bij voorkeur bij u op kantoor.