Retentie Marketing
Uw onderneming heeft met een succesvol product en excellente serviceverlening met open armen nieuwe klanten geworven door de voordeur. Nu is het van belang om uw klanten te behouden en er voor te zorgen dat ze niet zomaar de achterdeur uitgaan.
Retentie marketing is gericht op het in stand houden van een langdurige relatie met uw afnemers door het stimuleren van herhalingsaankopen en het bevorderen van het gebruik van de bij uw onderneming aangeschafte producten. Door klantgericht te ondernemen kunt u de klantwaarde voor uw onderneming verhogen.
Retentie marketing heeft één essentiële randvoorwaarde... uw bestaande klant moet tevreden zijn met een door uw onderneming geleverd product. De ervaring van uw klant moet minimaal voldoen aan de verwachtingen en tenminste voorzien in de gevraagde behoefte. Mocht uw klant om welke reden dan ook toch ontevreden zijn over uw product zorg dan tenminste voor een uitmuntende klantenservice die de verwachting van uw klant overtreft. Want het merendeel van de klanten die bij een bedrijf weggaat doet dat over het algemeen vanwege slechte service.
Geef klanten een reden opnieuw te kopen
Hanteer een persoonlijke klantbenadering
Benader op een relevant moment
Bied een loyaliteitsprogramma
Blijf onder de aandacht
Promoot cross-sell, up-sell en deep-sell
Bereid een win-back actie voor
Mopro Marketing helpt uw onderneming graag bij het opzetten van uw retentieprogramma voor klantbehoud en omzetgroei. Indien gewenst kan de voortvloeiende retentiecampagne ook voor u worden uitgevoerd.
Bestaande klant versus nieuwe klant
Over het algemeen is het goedkoper om een bestaande klant te behouden dan een nieuwe klant te werven. Gemiddeld wordt een factor 7 gehanteerd, maar dat kan per branche verschillen. De marge op herhaalaankopen is vaak hoger, waardoor uw onderneming de vaste klanten verantwoord kan belonen voor loyaliteit. Een slimme aanpak kan leiden tot verdiende mond-tot-mond reclame en klant-werft-klant gedrag met als resultaat meer herhaalaankopen en meer nieuwe klanten.
Kan ik u ergens mee helpen?
Vertel ons vrijblijvend over uw opdracht of project
Om uw onderneming de best mogelijke oplossingen aan te reiken, wordt er eerst altijd een persoonlijk kennismakingsgesprek gemaakt, bij voorkeur bij u op kantoor.
"Bij de realisatie van mijn website werd het mij al spoedig helder dat dit meer behelst dan alleen wat informatie delen! Van design tot gebruikersvriendelijkheid en van toegankelijkheid van teksten tot SEO. Bas heeft mij echt zorg uit handen genomen en aan de kwaliteit van de website van NXTchapter een grote bijdrage geleverd."