Positionering & Branding

Mopro Marketing helpt uw onderneming bij het bepalen van de beste positionering om uw merk te onderscheiden van uw concurrenten. Dit onderscheid is vaak gebaseerd op een uniek concurrentievoordeel.

Help uw klant om te kiezen voor uw product en dienstverlening

Het is belangrijk dat u een onderscheidende boodschap overbrengt naar uw doelgroep, waarmee u duidelijk kunt maken welke toegevoegde waarde uw product en dienstverlening te bieden heeft ten opzichte van de concurrent.

Zodra uw potentiële klant voor de te maken keuze staat tussen uw productaanbod en dat van uw concurrentie, dan moet onomstotelijk duidelijk zijn waarom bij de overweging de keuze op uw product moet vallen.

Wat is uw identiteit?

Wat verkoopt u?

Wie is uw ideale klant?

Wat heeft uw klant nodig?

Wat maakt u uniek?

Mopro Marketing helpt u bij het bepalen van uw kernboodschap, waarmee u in staat wordt gesteld om uw organisatie, merk of product te onderscheiden van uw concurrentie. Als u dat wenst kan Mopro Marketing u vervolgens ook helpen bij het verzenden van de boodschap naar uw communicatiedoelgroepen.

Het ontwikkelen van een succesvolle positionerings- en brandingsstrategie is een proces dat zorgvuldig moet worden aangepakt. Een uitgebreide analyse moet uitwijzen of het door uw gewenste imago ook overeenkomt met het imago dat u heeft bij uw doelgroep, uw organisatie / merk / product voorziet in de wensen en behoeften van uw doelgroep en wat de alternatieven zijn waarmee uw doelgroep dezelfde wensen en behoeften kan vervullen.

Het gehele proces staat vervolgens in het teken van het zoeken naar een herkenbare plaats in de markt tussen andere organisaties, merken en producten, zodat er een duidelijk onderscheid waarneembaar wordt in de perceptie van uw afnemers. In een ondersteunende campagne kan dit onderscheid worden benoemd als uniek voordeel in de vorm van een belofte, ofwel propositie.

Gewerkt voor o.a.

Bekijk overzicht

Kan ik u ergens mee helpen?

Vertel ons vrijblijvend over uw opdracht of project

Om uw onderneming de best mogelijke oplossingen aan te reiken, wordt er eerst altijd een persoonlijk kennismakingsgesprek gemaakt, bij voorkeur bij u op kantoor.