Search Engine Marketing

Met behulp van effectieve zoekmachine marketing wordt uw onderneming altijd vindbaar op het moment dat het voor uw doelgroep relevant is. Online gevonden worden is het uitgangspunt voor iedere internet strategie.

Search Engine Marketing (SEM) is de overkoepelende naamgeving van twee verschillende zoekmachine technieken, te weten Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

SEO - zoekmachine optimalisatie - is erop gericht uw website op voor uw doelgroep relevante trefwoorden (keywords) organisch vindbaar te maken in zoekmachines. De positie van uw website in de zoekresultaten wordt gebaseerd op twee sleutelfactoren: autoriteit en content. Zoekmachines meten de belangrijkheid van uw website aan de hand van het aantal inkomende links vanaf andere websites. Daarnaast moeten de teksten op uw website aansluiten op de relevantie voor en interesse van uw doelgroep.

SEA - zoekmachine advertenties - zorgt voor meer bezoekers op uw website door middel van doelgericht geplaatste advertenties bij de zoekresultaten in zoekmachines. U bereikt uw doelgroep met de juiste zoektermen in combinatie met het juiste advertentiebudget. Zodra er wordt geklikt op uw advertentie wordt er een bedrag van het door u vooraf ingestelde advertentiebudget afgeschreven (pay-per-click).

Organic Search

Als de website van uw onderneming deel uitmaakt van de resultaten van een zoekopdracht, dan sluit de door u gebruikte content op uw website aan op de gebruikte kernwoorden waarop werd gezocht.

On-Page SEO

Door slim gebruik van de paginatitel, de meta omschrijving, toegepaste koptitels, de content, afbeeldingen en links kunt u de indexering van uw website door zoekmachines in uw voordeel beïnvloeden.

Link Building

Als u op uw website links opneemt naar relevante pagina's van andere websites en andere websites nemen links op naar uw website dan waarderen zoekmachines uw website hoger in de zoekresultaten.

Bij Search Engine Advertising kunt u voorafgaand aan het plaatsen van uw advertentie focus aanbrengen als het gaat om de te bereiken doelstellingen. De eerste doelstelling richt zich op het genereren van zoveel mogelijk vertoningen van uw advertentie.

De tweede richt zich op het realiseren van zoveel mogelijk clicks. En de derde op het bereiken van een zo hoog mogelijke conversie, bijvoorbeeld door een informatie aanvraag, een initiatief tot contact of het doen van een aankoop.

Mopro Marketing helpt uw onderneming bij het ontwikkelen van een slimme SEO en SEA strategie. Indien gewenst kan Mopro Marketing deze strategie voor u implementeren door de website van uw onderneming te optimaliseren.

Kernwoord onderzoek

Het gebruik van relevante kernwoorden vormt de essentie van het succesvol toepassen van search engine marketing. Brainstormen voor het vinden en vervolgens analyseren van kernwoorden is een belangrijk onderdeel van de SEM aanpak.

Analyses & rapportages

Aan de hand van permanente analyses van de website van uw onderneming kan de positie in zoekmachines structureel worden verbeterd. Want uw concurrentie zal niet stil blijven zitten en proberen uw positie in zoekmachines te overtreffen.

Gewerkt voor o.a.

Bekijk overzicht

Kan ik u ergens mee helpen?

Vertel ons vrijblijvend over uw opdracht of project

Om uw onderneming de best mogelijke oplossingen aan te reiken, wordt er eerst altijd een persoonlijk kennismakingsgesprek gemaakt, bij voorkeur bij u op kantoor.