Acquisitie Marketing

Uw onderneming heeft een onderscheidend product ontwikkeld en u biedt een excellente dienstverlening. Met het werven van klanten volgt een van de grootste uitdagingen voor uw onderneming. Met een slagvaardig acquisitie plan kunt u uw verkoop inspanningen doelgericht inzetten.

Acquisitie is voor veel ondernemingen een vak apart. Het succesvol benaderen van nieuwe klanten lijkt misschien moeilijk, maar dat is het niet. Uw acquisitie inspanningen kunnen gericht zijn op niet-klanten, maar u kunt ook uw acquisitie richten op bestaande afnemers met als doel een vervolgaankoop te laten doen.

Bij acquisitie gaat het vaak alleen over het werven van nieuwe klanten. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook uw doel, maar als u effectief wilt verkopen dan zal uw onderneming ook eerst de markt moeten bewerken. Het bewerken van een markt staat gelijk aan het communiceren met een markt, zodat u bewustzijn kunt creëren voor uw onderneming, uw merk en uw producten en dienstverlening.

Marketing is essentieel bij creëren van bekendheid in uw markt en het vinden en werven van nieuwe klanten. Leads genereren is een proces van aanhoudende marktbewerking, waarna uw doelgerichte verkoopinspanningen ervoor moeten zorgen dat de aanstaande klant met succes wordt overgehaald tot aanschaf van uw product en dienst.

Twee vormen van marktbewerking zijn push en pull marketing. De essentie van push marketing is dat het uitgaat van uw eigen verkoopproces, waarbij u uw potentiële klant ongevraagd benadert met uw aanbod. Bij pull marketing wordt uitgegaan van het koopproces van de potentiële klant, waarbij de klant zelf op zoek gaat naar uw aanbod.

Mopro Marketing helpt uw onderneming bij het verkrijgen van een effectief marketing- en verkoopkanaal voor uw producten en diensten, waarmee u uw verkoopkosten efficiënt kunt besteden om nieuwe klanten te werven.

Een effectieve methode voor uw marktbewerking is het inzetten van internet. Hiermee stelt u uw potentiële klant in staat om een groot deel van het koopproces zelf uit te voeren, doordat uw onderneming transparant kennis deelt met behulp van een website of direct e-mail. Uw doelgroep is op zoek naar een specifieke oplossing voor een specifiek probleem. Hoe specifieker u als aanbieder in staat bent om uw producten en diensten online te positioneren, hoe groter de kans dat uw potentiële klant de conclusie trekt dat uw aanbod interessant is.

Veel ondernemingen gaan in de fout, omdat ze zich niet verdiepen in het koopproces dat uw mogelijke nieuwe klant doorloopt via internet. Is uw product direct koopbaar via internet of heeft u producten en diensten die alleen door verder contact daadwerkelijk gekocht kunnen worden. Internet is een uitstekend kanaal om marketing en sales te verbeteren en het genereren van leads via internet kan bijdragen aan een aanzienlijke verlaging van uw verkoopkosten.

Gewerkt voor o.a.

Bekijk overzicht

Kan ik u ergens mee helpen?

Vertel ons vrijblijvend over uw opdracht of project

Om uw onderneming de best mogelijke oplossingen aan te reiken, wordt er eerst altijd een persoonlijk kennismakingsgesprek gemaakt, bij voorkeur bij u op kantoor.